business, signature, contract-962364.jpg

Novinky v oblasti dohod o provedení práce

V souvislosti s novelou zákoníku práce došlo k úpravě podmínek u dohod o provedení práce. Některé změny už platí od října 2023, jiné jsou aktuální až nyní od 1.1.2024. A na další úpravy se můžeme těšit od druhé půlky roku 2024. Takže postupně: Od 1.října 2023 musí zaměstnavatel dohodářům rozvrhnout pracovní dobu alespoň 3 dny před začátkem směny. …

Novinky v oblasti dohod o provedení práce Pokračovat ve čtení »

vat, tax rate, purchasing-5279689.jpg

Proč a jak se stát bez průtahů dobrovolným plátcem DPH

Na základě zákona o dani z přidané hodnoty jsou povinnými plátci DPH podnikatelé, kteří měli obrat za 12 nebo i méně po sobě následujících kalendářních měsíců vyšší než jeden milion korun. Plátci DPH jsou také tzv. identifikované osoby, které obchodují se zahraničím. Existují i další výjimky, kde je plátcovství povinné. Stát se plátcem DPH však může být pro podnikatele …

Proč a jak se stát bez průtahů dobrovolným plátcem DPH Pokračovat ve čtení »

gasoline, diesel, petrol-175122.jpg

Jak si poradit s paušálními výdaji na dopravu?

Poněkud nestandardní § 24/2/zt zákona o daních z příjmů umožňuje paušální uplatnění výdajů za využití vozidla jako výdaj na dosažení, zajištění a udržení příjmů (čili daňově uznatelný) bez ohledu na skutečnou výši výdajů na nákup pohonných hmot a parkování. Některé podmínky se však liší v závislosti na tom, zda jej využije právnická osoba nebo OSVČ, která …

Jak si poradit s paušálními výdaji na dopravu? Pokračovat ve čtení »

graph, growth, progress-3078546.jpg

Jak ve firmě zavést informační systém? 2. část

Skladové hospodářství pro oběh materiálu už máme připravené, ale co nákup služeb? Pokud u dodavatelů využíváme např. následnou úpravu našich výrobků, můžeme vystavovat dodací listy pro dodavatele na základě modulu položky objednávek přijatých (čili výrobky). Tyto položky je možné po drobné úpravě v programu exportovat do dodacího listu, aniž by došlo k nějakému zaúčtování. Dodací …

Jak ve firmě zavést informační systém? 2. část Pokračovat ve čtení »

accounting, statistics, excel-1928237.jpg

Jak ve firmě zavést informační systém? 1. část

Nerad bych vás strašil hned na začátku, ale pokud máte před sebou právě tento úkol, nepodceňujte duševní přípravu. Možná budete mít štěstí alespoň v tom, že jej budete v klidu zavádět pro zcela novou firmu. Pokud vám však tento úděl připadl ve společnosti, kde jsou lidé dlouhé roky zvyklí na své postupy, byť neefektivní, a …

Jak ve firmě zavést informační systém? 1. část Pokračovat ve čtení »